Saturday, April 22, 2006

.....

-نمی دانم پس از مرگم چه خواهد شد...
نمی خواهم بدانم کوزه گراز خاک اندامم چه خواهد ساخت...
ولی آن قدر مشتاقم که از خاک گلویم سوتکی سازد...
گلویم سوتکی باشد
به دست کودکی گستاخ و بازیگوش...
و او یکروز و پی در پی
دم گرم گلویش را
در گلویم سخت بفشارد
و خواب مردگان خفته را آشفته سازدبدین سان بشکند دائم سکوت مرگبارم را!

(دکترشریعتی)

-پروردگارا!
تو را سپاس می گویم، به خاطر دوستانی که برایم قرار دادی
تو را سپاس می گویم برای جانی که برایم کم ارزش قرار دادی
نه جانم کم ارزش نیست،جانم در برابر دوستانم کم ارزش است
چرا کم ارزش؟بی ارزش است.
خدایا تو را سپاس می گویم برای شعوری که دادی
برای فهمی که دادی
تو را سپاس می گویم که برایم غرور قراردادی روز افزون
که سپاس گویمت
و نیز تو را شکر گذارم که برایم خشوع قرار دادی که حرف هایم را بزنم.

آری خدا،
شیخ اجل،
همان بنده ی حافظت
در شعر، به خوبی از تو تشکر کرده
"هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم"
پایم را فراتر می گذارم:
جانم فدای یاران...
جانم فدای جانان.

ای خدا،
نمی خواهم گله کنم که جای گله کردن نگذاشتی
می خواهم دوستت بدارم آن چنان که لیاقتش را دارم.
خدایا، خداوندا، تو را دوست می دارم چون شعورم را
فهمم را
قدری گذاشتی که کسی برایم حرف نزند
و تو را دوست تر می دارم که قدر شعور و فهمم را فهماندی.

پروردگارم،
تو را دوست دارم چون مرا آن دادی که آن به،
و تو را می خوانمت که مرا آن دهی که آن به،
پس می گویمت: مرا آن ده که آن به.

دوستت دارم چون تا یک قدم اشتباه بر می دارم،می فهمانیم.
دوستت دارم چون سینا را دوست دارم،
دوستت دارم چون لهراسپ را دوست دارم،
دوستت دارم چون آیدین را دوست دارم،
دوستت دارم چون ساناز و پگاه را دوست دارم،

دوستت دارم چون دوست داشتن را تو نشان دادی،

پروردگارا دوستت دارم چون وقتی دوستم ناراحت است نگران می شوم.

خدایا تو را برای اینکه سینا برایم حرف نمی زند سرزنش نمی کنم
بلکه تو را به خاطر این که برای سینا ناراحت می شوم
و تمام سعیم را می کنم که آرام شود،شکر می گویم.

خدایا مرا در آغوشت گیر
تا در آغوش گرمت
همچون آغوش گرم سینا
همچون آغوش گرم دوستان
قلبم آرام گیرد.

مرا ببخش که کاری می کنم که نهیم کردی.
دروغ می گویم که با پلیدی یکیست.
اما می دانم که تو مرا می بخشی
چون می دانی به که
و برای چه
دروغ گفتم

و در پایان
از تو می خواهم
آن چنان که بندگان صالحت خواستند
خدایا این صالح رادر میان بندگان صالحت قرار ده.

3 comments:

Anonymous said...

aha, bale

Anonymous said...

Che ghad ghashang Boood !...Che ghad masale vase fec kardan in chan rooz pish miad ...,...

sunny said...

bahal neveshti...yani harfaye ghashang toosh dasht..................................:)!!!!






vali hala ye chiz : man ye azmoon taiyne mazhab dadam...yani azmoone moshakhas mikard ke tafakorateto aghayedet be che mazhabi nazdik tare....va man taghriban 100% satenism bood mazhabam.....goftam ke bedooni...akhe dashti az KHODA vase dashtane doostat tashakor mikardi...





ye chi dige: hala be nazare man kheili ham fargh nadare...yani khob to in harfa ro be khoda migio in shekli shokr mikoni ..ma ye joor dige;) ......


shado salamat bashi